• 100% diskret leverans
  • FRI FRAKT över 399kr
  • 1-2 dagars leverans
  • Alltid låga priser

FÖRETAGSINFORMATION:


Vuxenkul AB
Orgnr: 556620-3005
Backa Bergögata 2
42246, Hisings Backa
Mail: [email protected]
Tel: 031-583214

 

Köp- och leveransvillkor
 

Vid köp under 400kr har vi en fraktkostnad på 39kr. Handlar du för 400kr eller mer har vi fri frakt. Vi har alltid blixtsnabb leverans med en leveranstid på 1-2 vardagar och alla paket är spårbara. Ordrar lagda innan 14:00 skickas i regel redan samma dag. Om något du beställt mot alla förmodan inte går att leverera blir du alltid noterad via mail, då kan leveransen dröja beroende på hur snabbt vi får svar från kund. Du som kund ansvarar för att kolla mailen du angivit vid köpet. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 
 

1.0 Leveransmetoder

I varukorgen kommer du få flera olika leveransalternativ. Följande gäller för varje enskild leveransmetod: 

1.1 Postnord
Du som kund kan välja att få ditt paket skickat med postnord. När din beställning anländer till ditt ombud får du ett SMS med en fyrasiffrig kod som måste anges tillsammans med din legitimation vid ombudet för att hämta ut ditt paket. Det finns ingen anknytning till vår verksamhet i smset. Vår avsändare står som Christian Andersson och är helt diskret.

1.2 DHL
Väljer du att ditt paket ska leveras med DHL kommer du få ett SMS med avsändare, adress på ombud samt en kod som ska anges tillsammans med din legitimation när du hämtar ditt paket. Avsändaren är diskret och står som Christian Andersson utan anknytning till vår verksamhet. DHL är ett klimatsmart alternativ. 

1.3 Budbee
Shoppar du hos Vuxenkul.se har du alternativet att få ditt paket levererat med Budbee som är en hemleveranstjänst som levererar till flera olika städer i Sverige. Runt kl 14 på leveransdagen så kommer du att få ett 1-timmes intervall mellan kl 17-22 (helger, mellan 16-22). När chauffören har lastat bilen och lämnat terminalen så kommer du ha möjlighet att följa bilen i realtid på en karta. Budbee skickar dig en notis/sms när det är 7 minuter kvar till din leverans. Här kan du läsa mer om Budbee: https://budbee.com/se/kundtjanst/
 

2.0 Ångerrätt

Vid onlineköp hos Vuxenkul.se tillämpas alltid distansavtalslagen som säger att du har 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut ditt paket. Detta gäller endast varor som inte är använda och som är felfria. Du har som kund rätt att varsamt inspektera produkten men skulle kartongen och/eller varan vara trasig gäller inte ångerrätten. Om du önskar att returnera en vara ur ett kit kan denna inte returneras separat utan hela kitet måste returneras samtidigt. När du utnyttnar din ångerrätt står du alltid själv för fraktavgiften. 

2.1 Retur
När du ska göra en retur är det viktigt att du först meddelar oss via mail ([email protected]) och skriver varför du önskar att returera dina varor, samt att det finns en skriftlig förklaring i paketet, förslagsvis på din följesedel. Var också noga med att skicka din retur som spårbart då du själv ansvarar för paketet. 

Vår returadress:

Vuxenkul AB
Backa Bergögata 2
42246, Hisings Backa

 

2.2 Öppet köp
Vi erbjuder inte öppet köp, varken i butik eller online, på grund av hygien. Då vi säljer intimprodukter ser vi hygien som A&O. Som vi nämnt tidigare tar vi endast hänsyn till distansavtalslagen när det kommer till returrätten.

3.0 Reklamation

Om du har fått en defekt vara eller om varan du köpt går sönder ber vi dig så snabbt som möjligt kontakta vår kundservice ([email protected]). Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna med bilder om du har möjlighet till det. När vi fått din reklamtion kommer vi snarast kontakta dig med en eventuell lösning med hänsyn till Sveriges lagstiftning. Vill du läsa mer om dina rättigheter vid en reklamtion kan du göra det här.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

4.0 Betalningsalternativ

Vi försöker erbjuda så många olika betalalternativ som möjligt. Nedan listar vi alla betalmetoder som vi erbjuder.

4.1 Klarna faktura
Med Klarna faktura har du möjligheten att handla först och betala inom 14 dagar utan extra kostnad, förutsatt att du inte har några betalningsanmärkningar. Väljer du Klarna Faktura överlåter vi vårt betalningskrav till Klarna Bank AB och eventuella tvister med fakturan ska lösas mellan dig och Klarna i första hand.

4.2 Klarna från bankkonto
Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto genom att logga in och godkänna med Bank-id.

4.3 Klarna delbetalning
Med Klarna delbetalning kan du dela upp din betalning under en längre period utan kreditanmälan. Vid val av delbetalning kommer du få möjligheten att välja mellan flera olika planer där du betalar av en månatlig avgift i alternativt 3 månader, 6 månader, 12 månader eller 24 månader. Väljer du Klarna delbetalning överlåter vi vårt betalningskrav till Klarna Bank AB och eventuella tvister med avbetalningen ska lösas mellan dig och Klarna i första hand.

4.4 Betala med kort
Du kan betala direkt och säkert med kortbetalning. Vi accepterar VISA och Mastercard. Efter du skrivit in dina kortuppgifter kommer du bli tilldelad en kod för att bevisa att du äger kortet. 

4.5 Swish
Swish är en smidig betallösning som tillåter dig att utföra betalningen konstnadsfritt och direkt via Swish-appen. Du kan endast betala med swish om du har ett konto där. För mer information om Swish rekomenderar vi dig att ta kontakt med din bank eller www.getswish.com. 

 

5.0 Sekretess

För oss är det av yttersta vikt att du som kund känner dig bekväm när du handlar oss, därför tar vi din personlig integritet på största allvar och kommer aldrig föra över dina personliga uppgifter till tredje part. 

Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik. För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter. Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder. Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte. Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista. Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter. Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig. Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade. Du har rätt att bli raderad ur olika register. Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter. Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar. Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor vänligen kontakta oss på [email protected]

5.1 Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

6.0 Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkten har blivit tillagd i varukorgen